بسته رایگان “مدار فروش” ویژه مدیران و فروشندگان
بسته “مدار فروش” ویژه مدیران و فروشندگان

مدار فروش
بستۀ دانلودی مدار فروش شامل چهار محصول است که توضیحات جامع آنها را در ادامه میخوانید:
«آیندۀ ایران روشن است، آیندۀ کسبوکار شما چطور؟»
«چشمانداز اقتصاد ایران روشن است، جایگاهتان را در ایجاد، توسعه و دوام آن بیابید!»
«جایگاه شما در رشد، توسعه و دوام اقتصاد طلایی ایران چیست؟»
«اقتصاد شگفتانگیز ایران در پیش است، نقش و جایگاه خودتان را در آن پیدا کنید.»
آیندهتان روشن است یا تاریک؟
شاید هم اگر امروز درست عمل نکنید، اصلا آیندهای نداشته باشید.
اقتصاد ایران یک فرصت یا یک تهدید؟
بد نیست بدانید:
۱- انتخاب با شماست!
۲- فرصت زیادی هم ندارید!
۳- هرچه بزرگتر، با سابقهتر و قویتر باشید، بیشتر در خطر خواهید بود!!
در این همایش بسیار استثنایی و ارزنده در خواهید یافت:
- چه تغییراتی در پیشاند؟
- چه پیامدهایی برای شما و یا سازمان شما میتواند داشته باشد؟ چرا؟
- چه باید انجام دهید؟ چرا؟
- چهار رکن کارآمدی یک موسسه اقتصادی یا یک کسبوکار کدامند؟
- چه کنید تا ارزش سهام و یا کسبوکارتان بهسرعت بالاتر رود؟
- چگونه موفقیتهای بزرگ و خیرهکننده شکل میگیرند؟
- کجا سرمایهگذاری کنید تا بیشترین سود و رشد مطمئن را به دست آورید؟
- چگونه میتوانید سهم موثرتر و بیشتری در توسعه اقتصادی کشورمان داشته باشید؟
و دهها نکته آموزنده و عملی برای شما مردان و زنان هوشمند و مسئولیت پذیری که: در پی فرصتهای طلایی، آبادانی و سربلندی خود و ایران و ایرانیان هستید.
جمعی از مدیران و صاحبان کسبوکار در همایش ویژۀ «اقتصاد طلایی ایران» شرکت کردند تا با هوشمندی، خود را برای روزهای شگفتانگیزی که اقتصاد ایران در پیش دارد، آماده سازند. پیشنهاد میکنیم اگر بیزینس دارید، در زمینۀ فروش و کسبوکار فعالیت میکنید (در هر رتبه و مقامی)، و بهعبارت دیگر، اگر کسبوکارتان میتواند تحت تاثیر این تغییرات جدید قرار بگیرد، حتما این سمینار را خریداری و گوش کنید.
فروش چیست؟
فروشنده کیست؟
مراحل هفتگانه یک فروش علمی و موثر کدامند؟
چرا همه نمیتوانند فروشنده موفقی باشند؟
گلوگاههای سهگانۀ فروش کدامند و چه باید کرد؟
چرا قرن بیست و یکم قرنِ بهترینهاست؟
بهترین راه ثروتمندی در قرن بیست و یکم چیست؟
آیا میشود لذت برد و روز به روز موفقتر شد؟
در این سمینار میخواهیم راجع به فروش صحبت کنیم. فروختن بزرگترین خدمت است. به شرطی که کالا یا خدمات خوب در اختیار مشتری بگذارید.
اولین پرسشی که باید از خودمان بکنیم این است که فروش چیست. فروش یعنی چی؟
ارائه کالا و خدمتی به دیگران که موجب بهبود زندگی آنها شود.
ارائه خدمت یا کالا در برابر گرفتنِ وجه.
سود کردن و گاهی ضرر کردن.
به دیگران سود رساندن.
همه شما درست گفتید.
فروش یعنی ارائه کالا یا خدمت، در مقابل دریافتِ وجه، به ترتیبی که هر دو طرف خوشحال شوند، نه یک طرف.
در فروش، پول و وجه نقد نقش دارد.
فروشنده کیست؟
کسی که این کار را در کوتاهترین و به سادهترین روش انجام میدهد.
به همین جهت فروشنده خوب، فروشندهای نیست که لزوما فروش بالا داشته باشد. ممکن است یک فروشنده تخفیف زیاد بدهد و فروشش را بالا ببرد. ولی شرکت سودی نکند. حتی ممکن است فروشندهای مشتری را فریب دهد. مجبورش کند به خریدِ چیزی که به آن نیاز ندارد.
فروشنده حرفهای کسی است که در پایانِ فروشش، هم خودش و هم خریدار خوشحال باشند. به همین جهت نشانۀ فروشندۀ حرفهای مجموعهای از اینهاست:
فروش بالا. فروش مجدد، و فروش به معرفها (یعنی خریدار، مشتری بیاورد).
آدمِ دانا دروغ نمیگوید. کلک نمیزند. بیاعتمادی ایجاد نمیکند.
گفتند مردی کسی را دید که در بیابان افتاده و رو به موت است. او را با خود به چادرش برد و به او رسیدگی کرد. فردا که از خواب بیدار شد دید صدای اسب میآید. دید آن مردِ دیروزی دار و ندارش را با اسبش برداشته و دارد میبرد. از او خواست لحظهای بایستد. ایستاد و پرسید چه شده؟ گفت همه اینها را بردی، ببر. فقط از تو خواهش میکنم این را برای کسی تعریف نکن تا رسمِ جوانمردی برنیفتد.
فروشنده، مشاورِ خریدار است. خریدار موقع خرید، ترجیح میدهد از او خرید کند. چون خرید کردن از او برایش آرامش میآورد. هر چند به قیمتی اندکی بالاتر هم از او بخرد. به همین جهت در خرید و فروش، قیمتْ فاکتور هست اما اولین و مهمترین نیست.
نکته بعدی، در برخی چیزها قیمت خیلی مهم است. وقتی خریدار محصولات پرمصرفی مثل برنج، روغن یا نان و کره و شیر و ماست و گوشت و… بخواهد، قیمت خیلی مهم است. ولی حجمِ فروش بالاست و هر روز دارد مصرف میشود. همین حجمِ بالای فروش موجبِ سودِ فروشنده میشود. نمیتواند روی هر جنس سود بالایی بگیرد.
پس میخواهیم فروشنده حرفهای باشیم که خصوصیاتش را گفتیم.
پیشنهاد من این است که اگر تمایلی به فروشندگی دارید، آن را به عنوان یک حرفه انتخاب کنید.
چرا؟
کسانی که فروشنده شوند، میتوانند در سه طبقه قرار بگیرند. فروشندگان عادی. فروشندگان حرفهای و فروشندگان نابغه.
در فروش سه سطح داریم.
نخستین دلیلِ من برای اینکه پیشنهاد میکنم فروش را به عنوان حرفه انتخاب کنید، این است که فروش، کار بسیار باارزشی است. چرا؟
فروشنده مثل یک پمپ پول عمل میکند. بروید تحقیق کنید. یکی از دلایل اصلیِ قدرت اقتصادیِ غرب، فروش است. اصلا پیدایش فروش در سیستمِ غرب و به ویژه امریکا بوده. چون میگویند پول باید بگردد. نباید جایی نگه داشته شود. وگرنه به ضررش تمام میشود…
آیا شما دوست عزیز که در کار فروش هستید، کارآفرینید یا مدیر و صاحب کسبوکار، تا به حال این پرسش را از خود پرسیدهاید: «گنج پنهان در کسبوکار من کجاست؟»
امروزه در دنیای کسبوکار، رقابت بهسرعت در حال گسترش است. این رقابت تبدیل به جنگی بر سر کیفیت و مشتری شده است. در این جنگ، قواعد بازی نیز روز به روز در حال تغییر است. مشتریان هر روز نسبت به گذشته داناتر شده و انتظارات آنها بهشدت در حال افزایش است. کوچکترین غفلتی منجر به نارضایتی مشتری، قطع ارتباط او با ما و جذب او توسط رقیبان میشود و این در واقع شکستی بزرگ برای کسبوکار ماست و تداوم این شکستها منجر به مغلوب شدن در جنگ، و مرگ کسبوکار ما خواهد شد.
در واقع میتوان گفت مشتری به عنوان کسی که حیات کسب و کار ما به او وابسته است مهمترین سرمایه سازمان ما به شمار میرود و امروزه حفظ و افزودن به این سرمایه، اولویت اصلی سازمانهای پیشرو در بازار است. حال ببینیم چگونه میتوان این سرمایه بزرگ راحفظ نموده و به آن افزود؟ برای جواب دادن به این سوال ابتدا باید مشتری را بشناسیم و نیازهای واقعی او را درک کنیم.
مشتری کیست؟
در زیر چند تعریف معمول از مشتری ارائه شده است:
در فرهنگ بازار، مشترى فردى است که توانایى و استعداد خریدِ کالا یا خدمتى را داشته باشد، که این توانایى و استعداد به صورت توأم در فرد بروز کرده و انتخاب و عمل خرید انجام مى پذیرد.
مشتری دلیل اصلی شاغل بودن ماست.
مشتری کسی است که دستمزد مارا پرداخت میکند.
نیاز واقعی مشتری چیست؟
مهمترین نیازهای یک مشتری را میتوان به ترتیب ذیل نام برد:
- احترام
- ظاهری آراسته و رفتاری مناسب توسط فروشندگان
- وجود کالا یا خدمات مطابق با نیاز و خواسته او
- کیفیت مناسب کالا و خدمات
- قیمت و بهای مناسب کالا و خدمات
- صرف حداقل زمان در دریافت کالا و خدمات
- امکان دستیابیِ مشتریان به ردههای بالاتر و مدیران
- بها دادن به پیشنهادهای مشتریان برای بهبود محصول، خدمات و…
جوابگویی به کلیه نیازهای فوق، رضایت مشتری را حاصل میکند و رضایت مشتری رمز پایداری او برای سازمان خواهد بود. در واقع، کسب رضایت مشتری همان «مشتریمداری» است که ماموریت اصلی «سازمانهای مشتریمدار» میباشد.
یک فروشنده حرفهای چه مهارتهایی را باید بداند؟
در دنیای کسبوکار رقابتی امروز که مشتری در حکمِ باارزشترین دارایی یک سازمان است، یک فروشندۀ حرفهای برای جذب و نگهداری یک مشتری نیازمند کسب مهارتهای ذیل میباشد:
- مهارتهای ارتباطی در فروش حضوری
- مهارتهای بازاریابی تلفنی
- مهارتهای ایجاد ارتباط با مشتری از طریق اینترنت
- روانشناسی مشتری
- اصول مذاکرات در فروش
- روشهای اداره کردن جلسات فروش
- روشهای معرفی محصولات
- روشهای خاتمه فروش
- روشهای مدیریت اعتراضات مشتریان
حال که اهمیت مشتریمداری و کسب رضایت مشتری برای سازمان مشخص گردید و دانستیم که فروشندگانِ سازمان کلیدیترین افراد در برخورد با مشتری و کسب رضایت او میباشند، بهتر نیست هر چه سریعتر برای دستیابی به این گنج پنهان گام برداریم؟
این بار محمود معظمی به همراه دخترش آناهیتا معظمی آمده است تا شما را برای دستیابی هرچه سریعتر به این گنج پنهان در هزاره سوم همراهی کند.
با آنها در سمینار جدید و متفاوتِ «گنج پنهان در کسبوکارتان کجاست؟» همراه باشید!
برنامۀ ویژۀ سوخت موشک برای نوابغفروش (برای برنامهریزی ناخودآگاه شما به منظور موفقیت در فروش)؛ با اجرای محمود معظمی (به ارزش ۴۸.۶۰۰ تومان)
این برنامۀ ویژه، شامل ۲ فایل صوتی با صدای محمود معظمی است:
– هفت اصل طلایی نوابغ فروش
– صبحانه با نوابغ فروش (شامل مطالب صبحانه با محمود معظمی + جملات تاکیدی ویژه برای افزایش فروش و درآمد در سطح ناخودآگاه)
اگر شما میخواهید یک نابغۀ فروش شوید، یا اگر دورۀ نوابغ فروش را گذرانده و یا در حال طی آن هستید، پیشنهاد میکنیم حتما این مجموعه را خریداری و گوش کنید. گوش کردن به این فایلها، کمک میکند ناخودآگاهِ شما برای موفقیتِ هر چه بیشتر در زمینۀ فروش و پولسازی، برنامهریزی شود.
دیدگاه ها